vrijdag 23 december 2016

Even Voorstellen



Mijn naam is Priscilla en ik ben 27 jaar, sinds 2007 ben ik samen met mijn vriend en in 2014 hebben we een zoontje gekregen.
Ik ben werkzaam als KCC medewerkster bij een gemeente.

Deze blog ben ik begonnen omdat ik sinds 19 september zo goed als suikervrij eet.
Dit doe ik vanwege een goedaardige aandoening die ik heb aan mijn borsten. Hierdoor had ik elke dag enorme pijn in mijn borsten en is 1 borst zelfs groter geworden dan de andere.
Helaas is hiervoor geen medicijn om de pijn tegen te gaan omdat er geen ontsteking, kieste of tumor zit.
Wat ik mee kreeg van de artsen was neem elke dag maar een paracetamol tegen de pijn. Dit vond ik niet acceptabel want de kans is groot dat mijn aandoening pas minder word/over gaat als ik in de overgang ben en ja dat kan nog wel een jaartje of 20 duren.

Wat ik wel wist is dat deze aandoening in verband staat met hormonen, daarom ben ik me hierin gaan verdiepen en toen kwam ik erachter dat suiker heel veel invloed heeft op je hormonen.
Nadat ik me 1 a 2 maanden heb ingelezen op internet en in boeken ben ik op 19 september begonnen met suiker vrij eten.

Inmiddels eet ik 3 maanden suikervrij en dit heeft heel veel goede dingen voor me gedaan namelijk:
  • 10 kilo afgevallen
  • Minder pijn
  • Minder moe
Het is niet altijd makkelijk want suikervrij eten kost heel erg veel tijd en ik moest er echt van afkicken.
De 1e 2 weken had ik echt afkickverschijnselen. Zo was ik heel erg moe, zweette ik enorm, begon ik te trillen en droomde ik alleen maar over eten met heel erg veel suiker
verder moet ik in de winkel alle etiketten goed lezen, veel dingen moet ik zelf maken en vooral als je op visite gaat is het lastig omdat er eigenlijk bijna niks suikervrij is en hierdoor moet ik altijd zelf wat meenemen.

Elke avond maak ik het eten voor mijn volgende werkdag klaar, doe ik dit niet dan heb ik een groot probleem want ik kan niet zomaar in mijn pauze even iets in de winkel kopen want in 90% van de etenswaren die in de winkels verkocht worden zit suiker.

Met mijn blog wil ik laten zien hoe ik met suikervrij eten omga en zal ik recepten delen die ik gebruik, ook wil ik laten zien wat ik zoal in een week eet.

Als je nog tips of vragen hebt laat het me maar weten!

Bedankt voor het lezen van mijn blog en hopelijk zie ik je hier nog vaker terug!


4 opmerkingen:

  1. Heel mooi geschreven...ik volg je . Vind het knap van je en wil het ook zo graag volhouden maar ga vaak de mist in. Soms bewust maar ook vaak onbewust.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super goed bezig, ga zo door topper!

    BeantwoordenVerwijderen