zondag 29 januari 2017

Eet ik altijd suikervrij?

100% suikervrij eten lukt niet.
Ik probeer om maar 1 keer per week iets met suiker te eten dit omdat ik dan zo het minste last krijg van mijn aandoening en niet weer verslaafd aan suiker raak.

Ik probeer altijd van te voren te plannen wanneer ik iets van suiker ga eten, dit zodat ik weet waar ik aan toe ben.

Als ik iets met suiker eet is het vaak een paar stukjes chocolade, een salade voor op toastjes, chips, borrelnootjes, taartje, cola of ik ga lekker uiteten.
Als ik uiteten ga kies ik er wel bewust voor om water bij het eten te nemen maar ik eet dan gewoon waar ik zin in heb en neem dan ook een lekker dessert na.


Eet ik dan altijd maar 1 keer in de week suiker?
Nee soms eet ik vaker iets met suiker zoals bijvoorbeeld afgelopen weekend. We zijn toen lekker een lang weekend weg geweest en daardoor waren we veel op pad en kon dus niet al mijn eigen eten meenemen.
Zo zijn we een dag uiteten geweest, hebben we ergens geluncht en gebruncht. De rest van de dag let ik dan wel goed op dat ik geen suiker binnen krijg.
Ook komt het wel eens voor dat je onverwachts bij iemand anders blijft eten en dan moet je dus eten wat een ander in huis heeft.

Verder eet ik wel gewoon fruit maar maximaal 2 stukken per dag en altijd in combinatie met noten zodat een gedeelte van de suikers al afgebroken word.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten