zondag 8 januari 2017

Eetdagboek januari (week 1)

Ik krijg veel vragen over wat ik nu eigenlijk nog wel mag eten. Daarom ga ik 1 week in de maand een eetdagboek bijhouden zodat jullie een inzicht krijgen over wat ik nu eet.

Maandag 2 januari
  •  Kop groene thee
  •  Bakje kwark met een paar blauwe bessen en wat muslie (Royal green cereals)
  •  2 koppen groene thee
  •  2 halve gevulde eieren

  •  Kop groene thee
  •  Kikkererwten met doperten salade
  •  Kop groene thee
  •  Flinke hand gemengde noten
  •  Kop verse thee
  •  2 koppen rooibos thee
  •  Uiteten bij een tapas restaurant hier at ik 12 kleine gerechtjes en een sorbet. [NIET SUIKERVRIJ]
  •  4 spa rood met een schijfje citroen
  •  Gember thee

Dinsdag 3 januari
  •  3 koppen groene thee
  •  2 mini quichjes

  •  Kop groene thee
  •  2 halve gevulde eieren
  •  1 hele rode paprike, kwart komkommer en 4 cherry tomaatjes met hummes (Sabra)
  •  Flinke hand gemengde noten
  •  Kop groene thee
  •  Handje pepsels (Bolletje)
  •  Flesje spa rood met wat blauwe besjes erin
  •  Laurierdropje
  •  Aardappelpuree, wortels en 3 vissticks (Iglo)
  •  3 blokjes oude geitenkaas
  •  Half glas water

Woensdag 4 januari


  •  2 cacao banaan pannenkoeken met crème fraich en stukjes mango 
  •  Kop groene thee
  •  Paar stukjes mango
  •  Klein handje gemengde noten
  •  Kop groene thee
  •  2 crackers met brie (AH biologische meerzaden crackers)
  •  Bekertje rijst kokosnoot drink (Royal green drinks)
  •  3 gedroogde vijgen 
  •  2 Koppen groene thee
  •  Flinke hand gemende noten
  •  Gekookte aardappels, spercibonen en 2 kleine gehaktballetjes
  •  Kop verse thee
  •  Spa rood met een schijfje citroen
  •  10 toastjes met brie en port salut (Lu minicrackers zongedroogde tomaat)

Donderdag 5 januari
  •  Soya yoghurt/kwark met 3 gedroogde vijgen
  •  2 koppen groene the
  •  7 blokjes oude geitenkaas
  •  2 Koppen groene thee 
  •  Chocolade-dadel balletje
  •  Klein handje cashewnoten
  •  Rode paprika, kwart komkommer en 3 cherry tomaten met hummes (Sabra)
  •  Flesje spa rood met een schijfje citroen
  •  Chocolade-dadel balletje
  •  Klein handje cashewnoten 
  •  2 handen met pepsels
  •  3 kleine stukjes brie met een stukje zongedroogde tomaat
  •  Tosti met groene pesto en feta
  •  10 kleine plakjes chorizo (Argal chorizo tapas)
  •  Fruit bowl peeler raspberry
  •  Blikje energiedrink (Bullit) [NIET SUIKERVRIJ]
  •  6 karamel-zeezout soesjes [NIET SUIKERVRIJ]

Vrijdag 6 januari
  •  1 volkoren boterham met een roerei van 2 eieren een halve ui en tomaat en wat kruiden
  •  Beker met kokosnoot-rijst melk (Royal green drinks)
  •  5 koppen groene thee
  •  20 witte druiven 
  •  Handje omgezoute cashewnoten
  •  Chocolade-dadel balletje
  •  Bakje naturel doritos met tomatendip (Dorritos en Santa maria taco sauce no suger addes)
  •  10 kleine plakjes chorizo
  •  4 gedroogde vijgen

  •  Zilvervliesrijst met linzen met een groene curry en zure komkommer
  •  Spa rood met een schijfje limoen
  •  5 toastjes met kaas (Lu minicrackers zongedroogdetomaat)
  •  10 kleine plakjes Chorizo (Argal Chorizo tapas)
  •  Spa rood met een schijfje limoen

Zaterdag 7 januari
  •  Schaaltje soya yoghurt/kwark met was muslie en 2 gedroogde vijgen (Royal green cereals)
  •  3 Koppen verse thee

  •  2 crackers met brie en zongedroogde tomaat (AH biologische meerzaden crackers)
  •  3 koppen verse thee
  •  Monkey platter gedeeld met mijn zoon hierop zaten een paar  blokjes oude geitenkaas, cashewnoten, witte druiven en stukjes brie met zongedroogde tomaat
  •  Gekookte aardappelen met spinazie en 2 eieren
  •  Witte wijn
  •  3 koppen rooibos thee
  •  30 dip stokjes/Italiaanse crackers met aioli en 8 knoflook olijven (Hema stokjes met basilicum en scrocchi mare) 
Zondag 8 januari
  •  5 blokjes oude geitenkaas
  •  2 gedroogde vijgen
  •  2 crackers met groene pesto en tomaat (AH biologische meerzaden crackers)
  •  Spa rood met een schijfje limoen

  • Appelflap met kaneel en rozijnen (Belbake bladerdeeg)
  • Spa rood met een schijfje limoen
  • Patat uit de airfryer, kipfilet met kipkruiden en gemengde sla met oude geitenkaas, zongedroogde tomaat en komkommer
  • Spa rood met een schijfje limoen
  • 3 koppen thee van gember en citroen
  • 10 Italiaanse crackers met groene pesto (Scrocchi mare)

6 opmerkingen:

  1. Jeetje wat een verandering zeg, knap hoor van je! Ik zie ook bijna nergens meer brood. Probeer nu zelf ook meer kalorie arm te eten, is het brood bij jou er ook bewust uit? Petje af hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ik eet inderdaad niet veel brood maar dat heb ik eigenlijk nooit zo gedaan omdat ik er niet echt van hou! Ik eet denk ik max 3x in de week brood

      Verwijderen
  2. Je kunt best nog veel eten zeg, alleen weet ik van sommige dingen niet wat ze zijn . Nog nooit van gehoord of weet waar ze te koop zijn ..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja er valt nog genoeg te eten maar het is even goed zoeken! Als je vragen hebt over bepaalde producten laat het maar weten heb bij sommige de merken er achter gezet zodat je een idee krijgt van wat ik gegeten heb.

      Verwijderen
  3. Zoek veel op google van wat je hebt gebruikt. Alleen soya mag ik dus niet ivm schildklier. Zal zo n vaart niet lopen dat het misgaat maar omdat het al niet lekker gaat na wisseling van medicatie thyrax naar levo doe ik dat liever niet ... ik heb al die crackers op gehaald die biologische meergranen. Die zijn echt lekker. Ik heb er briecreme opgedaan omdat ik dat nog had staan. Pesto tomaat komkommer zijn dingen die ik niet lust dus daat moet ik alternatief voor zoeken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan ook gewoon yoghurt of kwark eten hoor maar dat probeer ik te minderen vanwege de lactose die erin zit.

      Je kan op je brood of crackers nog genoeg dingen doen hoor maar het is gewoon echt een zoek toch!

      Verwijderen